Moni yrittäjä ja yritys jo käyttääkin sosiaalisen median kanavia. Niitä käytetään, koska niissä on helppo tavoittaa omia asiakkaita, ja somen käyttö on suhteellisen helppoa ja nopeaa. Sosiaalinen media on hyvä kanava, mutta miksi siihen ei kannata laitta kaikkia paukkuja? Koska esimerkiksi Facebook toimii siten, että vaikka sinulla olisi siellä 100 000 tykkääjää, niin niistä ehkä 1% näkee tekemäsi päivitykset.Jos käytät paljon sosiaalista mediaa, olet varmasti huomannut, että mitä henkilökohtaisempia päivityksesi ovat, sitä enemmän ne saavat tykkäyksiä. Sitä enemmän näkyvyyttä. Miksi? Koska tarinat viehättävät; ne liikuttavat.
Miksi ihmeessä et siis käyttäisi tarinoiden voimaa yrityksesi markkinoinnissa tavoitteellisesti?
Voit aloittaa markkinoinnin suunnittelun tästä:1. Miksi yritykseni on olemassa? Miksi asiaakkaani ostavat minulta?2. Kuka asiakkaani on? Miten autan häntä ja missä asiassa?
3. Ole aito. Tuo mukaan omaa persoonaa, yrityksen persoonaa ja työntekijöiden persoonaa. Aidosti.
4. Sitouta itsesi ja/tai koko oragnisaatio tekemiseen.
5. Ryhdy hommiin, eli tekemään tarinoita. Mutta älä laita niitä asumaan pelkästään Facebookiin, vaan omille nettisivuille.