Viestintää tehdään myös kämmejä varten

Hupsista, tulikos kämmättyä? Mites tästä eteenpäin?

Suurin osa meistä on sen verran inhimillisiä, että virheitä tulee välillä tehtyä. Arvioidaan väärin. Hutkittaan ennen kuin tutkitaan. Vastataan palautteeseen väärällä tavalla. Luvataan enemmän kuin pystytään pitämään. Yrityksissä ja organisaatioissa virheet voivat koitua kohtalokkaiksi. Asiakkaan pettymys aiheuttaa luottamuspulan, eikä hän välttämättä tule enää takaisin.

On olemassa yksi hyvä keino ennaltaehkäistä virheistä aiheutuvia hankaluuksia. Se on viestintä. Mitä laadukkaammin yritys tai organisaatio viestii, sitä tyytyväisempiä ja sitoutuneempia asiakkaat ja muut sidosryhmät ovat. He antavat helpommin anteeksi.

Laadukas viestintä nojaa toimintastrategiaan ja yhdessä sovittuihin toimintatapoihin, jotka ovat jokaisessa organisaatiossa erilaisia. On valittava yhdessä yhteinen äänensävy ja aiheet, joista puhutaan. Pohditaan ennen kaikkea, kenelle puhutaan. Mitä hän haluaisi kuulla ja milloin, missä kanavassa? Lisäksi on arkiviestintää, sitä mitä tapahtuu organisaation sisällä, kollegalta toiselle, esimieheltä alaiselle, myyjältä asiakkaalle. Kaikki liittyy kaikkeen.

Viestintä on monimutkainen kasa erivärisiä lankoja, jotka liittyvät toisiinsa jossain kohtaa. Sen hallitseminen voi tuntua mahdottomalta mutta ei sitä ole. Mitä suurempi organisaatio, sitä enemmän tarvitaan hallittua, suunnitelmallista viestintää, tavoitteita ja tekoja. Viestintä kun on paljon muutakin kuin sähköpostien lähettämistä, markkinointitoimenpiteitä tai tiedotteiden lähettämistä. Kaikki, mitä organisaatio tekee on viestintää!

2018-01-28T09:30:00+00:0028 tammikuu, 2018|Viestintä|

About the Author:

Viestintäyrittäjä kirjoittaa markkinoinnin ja viestinnän merkityksestä yrityksille ja antaa ajankohtaisia vinkkejä. Yrittäjyys, verkostoituminen ja seutuyhteistyö ovat myös usein aiheina.

Leave A Comment

Tämä verkkosivu käyttää evästeitä. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Klikkaa ok, jos hyväksyt! Ok!