Sähköinen uutiskirje on monipuolinen työkalu, jonka säännöllisellä ilmestymisellä on vaikutusta organisaation näkyvyyteen eri kanavissa. Tiivistimme tähän muutaman tärkeän näkökulman.

1 . Uutiskirje pitää asiakkaasi tai muut sidosryhmäsi ajantasalla organisaationne ajankohtaisista kuulumisista. Hyviä aiheita ovat myös asiantuntija-artikkelit tai podcastit, joista vastaanottaja voi saada aidosti vinkkejä ja ideoita omaan toimintaansa. Asiakastarinat ovat aina kiinnostavia ja niiden avulla voi saada tehtyä myös uutta kauppaa.

2 . Uutiskirjeen artikkelit julkaistaan verkkosivuillanne ja ainoastaan linkitetään sähköpostitse lähtevään kirjeeseen. Tästä on etua niin hakukonenäkyvyyden (säännöllisesti päivittyvät sivut) kuin sivuille ohjautuvan liikenteenkin kannalta. Myös sivustolla tapahtuva liikenne ja sivulla vietetty aika parantavat näkyvyyttä hakukoneissa.

3 . Artikkelit on kätevä jakaa myös sosiaalisen median kanaviin ja houkutella liikennettä nettisivuille.

4 . Moni hyödyntää laadukkaasti tuotetut artikkelit uudelleenkin – mikäli artikkelit tuotetaan ajattomiksi, niistä voi koostaa myös painetun sidosryhmälehden. Laadukas painettu julkaisu jättää digiaikana voimakkaan muistijäljen.

 

Olemme Creamailer-kumppani

Meillä Viestintätoimisto Loistavassa on siirrytty kotimaiseen Creamailer-uutiskirjealustaan. Creamailerin palvelimet sijaitsevat Suomessa, ja järjestelmä on täysin tietoturvallinen noudattaen EU:n tietosuoja-asetusta. Creamailerin avulla on myös näppärä luoda kyselyitä tai tapahtumiin ilmoittautumisia, joten sen avulla voimme palvella entistä monipuolisemmin myös niitä asiakkaita, jotka tarvitsevat lisäresurssia tapahtumavalmisteluihin.

 

Kiinnostaisiko tämä artikkeli kaveria? Laita jakoon!

Jätä kommentti

Jätä kommentti