Sähköinen uutiskirje on monipuolinen työkalu, jonka säännöllisellä ilmestymisellä on vaikutusta organisaation näkyvyyteen eri kanavissa. Tiivistimme tähän muutaman tärkeän näkökulman.
1 . Uutiskirje pitää asiakkaasi tai muut sidosryhmäsi ajantasalla organisaationne ajankohtaisista kuulumisista. Hyviä aiheita ovat myös asiantuntija-artikkelit, joista vastaanottaja voi saada aidosti vinkkejä ja ideoita omaan toimintaansa. Asiakaskokemukset ovat aina kiinnostavia ja niiden avulla voi saada tehtyä myös uutta kauppaa.
2 . Uutiskirjeen artikkelit julkaistaan verkkosivuillanne ja ainoastaan linkitetään sähköpostitse lähtevään kirjeeseen. Tästä on etua niin hakukonenäkyvyyden (säännöllisesti päivittyvät sivut) kuin sivuille ohjautuvan liikenteenkin kannalta. Myös sivustolla tapahtuva liikenne ja sivulla vietetty aika parantavat näkyvyyttä hakukoneissa.
3 . Artikkelit on kätevä jakaa myös sosiaalisen median kanaviin ja houkutella liikennettä nettisivuille.
4 . Moni hyödyntää laadukkaasti tuotetut artikkelit uudelleenkin – mikäli artikkelit tuotetaan ajattomiksi, niistä voi koostaa myös painetun sidosryhmälehden. Laadukas painettu julkaisu jättää digiaikana paremman muistijäljen.
Olemme Creamailer-kumppani
Meillä Viestintätoimisto Loistavassa on siirrytty kotimaiseen Creamailer-uutiskirjealustaan. Creamailerin palvelimet sijaitsevat Suomessa, ja järjestelmä on täysin tietoturvallinen noudattaen EU:n tietosuoja-asetusta. Creamailerin avulla on myös näppärä luoda kyselyitä tai tapahtumiin ilmoittautumisia, joten sen avulla voimme palvella entistä monipuolisemmin myös niitä asiakkaita, jotka tarvitsevat lisäresurssia tapahtumavalmisteluihin.
Kuinka kaikki tapahtuu?
Uutiskirjeelle tehdään organisaation ilmeeseen sopiva pohja, jonka asiakasyritys hyväksyy ennen ensimmäisen kirjeen lähettämistä. Tätä samaa pohjaa käytetään jokaisen kirjeen koostamisessa. Uutiskirjeelle tehdään vuosisuunnitelma, jossa päätetään ilmestymispäivät, aineiston deadlinet ja muut tuotannon kannalta olennaiset päivät. Aiheet pohditaan ja sovitaan yhdessä sisältöpalaverissa. Sovitaan myös työnjaosta: joskus teemme asiakkaan puolesta kaikki artikkelit, toisinaan vain osan. Asiakasorganisaatio hyväksyy kirjeen vedoksen ennen sen lähettämistä. Lopuksi saat kirjekohtaisen avausraportin, josta voimme seurata, ketkä asiakkaasi avasivat kirjeen ja klikkasivat linkkejä.
Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!