Ne, jotka ovat hoksanneet ottaa LinkedInin käyttöön, puhuvat siellä aika usein englantia. Itsekin tein profiilin aluksi englanniksi. Sittemmin mietin, että miksi, koska en tunne yhtään henkilöä, joka haluaisi ostaa palvelujani in english enkä myöskään yhtään henkilöä, joka haluaisi tutustua minuun kököllä englannilla.
Lopulta kirjoitin kaiken itsestäni suomeksi, ja ihmettelin, miksen ollut tehnyt tätä jo aiemmin. Jos siis kohderyhmäsi puhuu suomea, tee profiilisi suomeksi. Se on sallittua. Jos tavoittelet myös kansainvälisiä asiakkaita, on ihan ok, että profiilissa on tekstit suomeksi ja englanniksi. Jos kohderyhmäsi on pelkästään kansainvälistä, niin sittenhän voit ihan hyvin pitää koko profiilin englanninkielisenä.
Olen huomannut muuten, ettei kovin moni tuttu täältä Järviseudulta edes ole koko LinkedInissä. Niille, jotka eivät tiedä, mikä LindedIn on, niin se on vähän niinkuin työelämän Facebook. Samalla se on ikään kuin cv, portfoliokin se voi olla. LinkedIn profiilissa tulevat yhteistyökumppanit, asiakkaat, alihankkijat, työntekijät tai työnantajat voivat tutustua sinuun paremmin. Siksi profiili kannattaa tehdä mahdollisimman hyvin.
Sii juu in LinkedIn! ;)

Kiinnostaisiko tämä artikkeli kaveria? Laita jakoon!

Jätä kommentti

Jätä kommentti