Vaatimattomuus ei kaunista

Jaksan aina hämmästellä yhtä asiaa. Työssäni ja luottamushenkilötehtävissä saan vierailla monenlaisissa yrityksissä, mikä on varsin mukavaa. Usein minulle kerrotaan, että mitä investointeja on juuri tehty tai suunniteltu, mitä on uudistettu. Tämän jälkeen yrittäjä tai toimitusjohtaja sanoo "Kyllä tästäkin pitäisi tehdä varmaan joku juttu" tai "Kyllä tästä silloin oli yksi juttu Ilkassa" tai kenties "Ei vielä

2019-09-16T14:47:30+03:0016 syyskuu, 2019|Viestintä, Yrittäjyys|

Loistava sisältötoimisto tänään

Kerron hieman, mitä minulle tällä hetkellä kuuluu. Perustin Loistava sisältötoimiston maaliskuussa 2016. Minulla oli silloin selkeä visio keskittyä vain sisällöntuotantoon, mikä vaikutti myös yrityksen nimeämiseen. Pian kuitenkin palvelu laajeni, sillä asiakkaat kysyivät yhä enemmän myös graafisen suunnittelun ja www-toteutusten palveluita. Nykyään Loistava onkin ehkä enemmän viestintätoimisto, koska palveluita on tullut lisää. Verkostossani on hyvä määrä

2019-09-13T13:45:26+03:0013 syyskuu, 2019|Loistavat jutut, Viestintä, Yrittäjyys|

Miten työelämän viestintä pysyy hallussa?

Vuosia sitten organisaatioiden viestintää oli huomattavasti helpompi hallita. Yhteisöt pystyivät paremmin vaikuttamaan siihen, minkälaisia julkisuuskuvaa niistä välitetään. Kanavien määrä oli rajatumpi kuin nykyään. Moni tuskaileekin asian kanssa: miten hallita julkisuuskuvaa, viestintää ja markkinointia tämän päivän maailmassa? Vähän pelätäänkin ottaa käyttöön uusia kanavia hallitsemattomuuden uhan vuoksi. Miten tätä kaikkea sitten pitäisi hallita? Onko se mahdollista? Usein

2019-09-11T09:35:29+03:0011 syyskuu, 2019|Viestintä|

Oletko muistanut…

Viime vuosin olen huomannut, että monet projektit ovat muuttuneet yhä sekavammiksi. Ihmiset eivät lue sähköposteja. Asioita unohtuu. Aikataulut venyvät. Tulee myöhästymisiä, joustoja – myös virheitä. Ihmisten keskittymiskyky on huonontunut merkittävästi ja jatkuva kiire syö lopulta kaiken tehokkuuden puhumattakaan ihmisen henkilökohtaisista voimavaroista ja jaksamisesta. Olen itse yksinyrittäjä, joskin verkostossani minulla on laaja joukko apuvoimia, jotka toimivat

2019-06-19T08:05:16+03:0019 kesäkuu, 2019|Loistavat jutut|

Miksi luottamus on tärkeä arvo?

Mikä on ihan parasta asiakaspalautetta? Avautuminen. Siis se, että voi puhua myös niistä työasioista, jotka eivät välttämättä ihan suoraan toimeksiantoon liity. Onnistumiset, epäonnistumiset, muutokset, uudistukset, kriisit, uudet tai vanhat työntekijät, juhlat... Tällainen luottamus syntyy yleensä vasta jo hetken aikaa kestäneen asiakassuhteen myötä. Sitten kun luottamus on ansaittu. On erittäin tärkeää, että viestinnän yhteistyökumppanille pystytään kertomaan

2019-01-28T13:56:01+03:0028 tammikuu, 2019|Loistavat jutut, Viestintä, Yrittäjyys|

10 tärppiä viestintään 2019

Ensimmäiseksi: olethan päivittänyt viestinnän suunnitelman tai markkinoinnin vuosikellon vuodelle 2019? Jos et – se on ensimmäinen tehtävä asia viestintään liittyen, kun palailet työpöydän äärelle pyhien jälkeen. Tarkista, että vuosisuunnittelussa on huomioitu kaikki vuoden aikana tapahtuvat merkittävimmät asiat: tärkeimmät tapahtumat, investoinnit, alkavat isot projektit, yhteistyökumppanuudet, rekrytoinnit, koulutukset tai muut isommat askelmerkit.Kotipesä kuntoon. Muistathan kertoa ensin omassa

2018-12-17T13:36:32+03:0017 joulukuu, 2018|Ajankohtaista, Viestintä|

Brändi ja kuinka se syntyy

Brändi selitetään usein tuotemerkkien tai visuaalisen ilmeen kautta, mutta onhan se paljon muutakin. Joskus ajatellaan, että jos kauppa ei käy tai tulos ei ole toivotunlainen, on syy väärin rakennetussa tai huonosti hallitussa brändissä. Varmasti tämä osittain pitääkin paikkansa. Brändi itsessään pitää kuitenkin sisällään laajan kattauksen kokonaisuuksia. Ihmiset, toimintatavat, visuaalinen ilme, viestintä ja markkinointi. Helpoiten asiasta

2018-11-09T10:22:03+03:0009 marraskuu, 2018|Markkinointi, Viestintä|

Tuntuuko vaikealta ja meneekö yli?

Olen syksyn aikana osallistunut asiakkaiden kanssa erilaisiin markkinointia koskeviin palavereihin ja lisäksi muutamaan koulutukseen tai ajankohtaisseminaariin. Monessa käänteessä on tullut esille, että etenkin sosiaalisessa mediassa viestinnässä on oltava avoin mutta asiallinen, rohkea mutta suunnitelmallinen ja selkeä, olemalla samalla looginen ja kuitenkin tarpeen vaatiessa leikkisä, erilainen ja nokkela.  Kuulostaako mahdottomalta? No, voin paljastaa, että viestinnän ammattilaistakin

2018-12-05T17:23:05+03:0004 lokakuu, 2018|Markkinointi|

Lataamme akkuja 16.7.–15.8.

Loistava viettää kesälomaa heinäkuun lopun ja elokuun alun. Keräämme voimia taas uuteen, inspiroivaan syksyyn, jossa odottelee monta kiinnostavaa projektia! Loman aikana en seuraa säännöllisesti sähköposteja, joten varmimmin palailen asiaan vasta elokuun puolenvälin jälkeen. Ihanaa kesää Sinulle! -Susanna

2018-07-11T17:07:17+03:0011 heinäkuu, 2018|Ajankohtaista, Loistavat jutut|